Θεοσοφικό Κίνημα ULT – United Lodge of Theosophists

/Θεοσοφικό Κίνημα ULT – United Lodge of Theosophists
Θεοσοφικό Κίνημα ULT – United Lodge of Theosophists2019-04-07T14:38:34+00:00

Θεοσοφικό Κίνημα ULT – United Lodge of Theosophists

Αναδημοσίευση από το μηνιαίο περιοδικό “Το Θεοσοφικό Κίνημα”, Μουμπάι, Ινδίας, Ιούνιος 2003.

 

Κάποιες φορές είναι αλήθεια, ότι, εκεί όπου μερικοί μπορεί να αποτυγχάνουν, οι πολλοί  επιτυγχάνουν. Όταν οι προσπάθειες δεν είναι πια εγωιστικές, το έργο που γίνεται στην  εταιρεία από τους όμοια σκεπτόμενους δεσμεύεται να γίνει αποτελεσματικό στο μέλλον. Τα Κέντρα της Ενωμένης Στοάς των Θεόσοφων  (United Lodge of Theosophists – U.L.T) ιδρύθηκαν ώστε να οργανώσουν τα μέλη, να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους πάνω στις ορθές γραμμές και να μεταδώσουν προς τους πολλούς το ειρηνικό μήνυμα της Σοφίας-Θρησκείας. Το μήνυμά τους είναι ένα κάλεσμα για προσφορά υπηρεσίας, δοκιμασία και θυσία. Το προσωπικό κέρδος πρέπει να υποχωρήσει προς χάρη της ίσης μοιρασιάς σε όλες τις αγνές ψυχές. Κάθε Κέντρο ως μέλος της Μίας Στοάς (Lodge) εργάζεται αυτόνομα, και σαν μια όαση υπηρετεί τις άνυδρες ερήμους του μεθυσμένου από τις αισθήσεις κόσμου.

Τί επιδιώκει μια ένωση-οργάνωση που ονομάζεται Ενωμένη Στοά των Θεόσοφων; Η απάντηση βρίσκεται στη «Διακήρυξη» που υιοθετήθηκε από όλα τα U.L.T. κέντρα ανά τον κόσμο. Σ’αυτό το κείμενο, που είναι στην πραγματικότητα το καταστατικό της Ενωμένης Στοάς των Θεόσοφων, το έργο που αναμένεται από τους εταίρους που ενώθηκαν στην κοινή αυτή προσπάθεια, περιγράφεται ως εξής:
«Το συγκεκριμένο έργο και  ο σκοπός είναι η διάδοση των Θεμελιωδών Αρχών της Φιλοσοφίας της Θεοσοφίας, και η παραδειγματική εφαρμογή αυτών των αρχών, μέσα από μια γνήσια πραγμάτωση του ΕΑΥΤΟΥ, μια βαθειά πίστη στην Παγκόσμια Αδελφότητα.»

Η Διακήρυξη (1) προσβλέπει στο να χαράξει στους εταίρους μια βαθειά «πίστη» ως προς την έννοια της Παγκόσμιας Αδελφότητας. Θέτει, άραγε, η Διακήρυξη και τη βάση πάνω στην οποία μπορεί να θεμελιωθεί και να καλλιεργηθεί μια τέτοια πεποίθηση; Η Διακήρυξη λέει: «Πιστεύει ότι η απαραβίαστη Βάση για Ένωση ανάμεσα στους Θεόσοφους, όπου και όποτε υπάρχει, είναι η «ομοιότητα της πρόθεσης, του σκοπού και της διδασκαλίας.» Μόνο πάνω σε αυτή τη βάση μπορεί να θεμελιωθεί  η σταθερή πίστη. Αν υπάρχει κάτι που αντιβαίνει στην «πρόθεση», πρέπει να αποφεύγεται.  Αν υπάρχει κάποια πράξη ενάντια στον «σκοπό», πρέπει να εξετάζεται, να κρίνεται και να παραμερίζεται όταν αποδεικνύεται ανάξια. Αν υπάρξει κάποια «διδασκαλία» που δεν συμφωνεί με εκείνη της Μαντάμ Μπλαβάτσκυ και των Διδασκάλων της, πρέπει να επισημανθεί και να παραμεριστεί με τον ίδιο τρόπο που ο σπουδαστής παραμερίζει τις διδασκαλίες των ορθόδοξων πίστεων και των φανατικών αιρέσεων.

 Αν στον κόσμο υπήρχαν έστω και λίγοι που θα έμεναν σταθεροί στην τριπλή ενότητα του «πρόθεση, σκοπός και διδασκαλία», τότε θα παραγόταν μια συνεκτική δύναμη που θα μπορούσε να διαποτίζει και να προστατεύει το σύνολο.

Καθένας από την ομάδα οφείλει να καταλάβει ότι δεν είναι ο μόνος που αγαπά το Κίνημα. Πρέπει να αντιληφθεί ότι και άλλοι, επίσης, αισθάνονται όπως ο ίδιος και ίσως πιο δυνατά. Αυτό που έχει σημασία είναι ο κάθε αδελφός να αναγνωρίζει στον άλλον την ανιδιοτελή του επιθυμία για υπηρεσία και θυσία. Η αδελφότητα όταν επιδιώκεται ενεργητικά, θα οδηγήσει στη δική μας συνειδητοποίηση της τριπλής ενότητας, στην αφειδώλευτη εκτίμηση του έργου που γίνεται πάνω στις ίδιες γραμμές από τους άλλους και στο να τείνουμε πρόθυμα χείρα βοηθείας  σε εκείνους που έχουν ανάγκη υποστήριξης στο δικό τους έργο ως προς την προαγωγή αυτής της αδελφότητας. Έστω και λίγο έτσι πράττοντας, αν η προσπάθεια γίνεται με επιμέλεια και σταθερότητα και με όραμα τον σκοπό, θα ενδυναμώσουμε την εσωτερική αντίσταση κατά των διασπαστικών δυνάμεων.

Η πεποίθηση στην Παγκόσμια Αδελφότητα πρέπει, όμως, να χτίζεται σιγά, σιγά – να είναι μια πεποίθηση προοδευτική – εφόσον  τα άτομα ή η ομάδα, δεν έχουν γνωρίσει την πραγμάτωση του Εαυτού, γιατί αυτό είναι ένα έργο αιώνων.  Επειδή η συνειδητότητα υπάρχει στον ανώτερο νου, εμπνευσμένη η Ψυχή θα πρέπει να φθάσει πέρα και πάνω από εκείνο που είναι ψηλότερα του ανώτερου νου.

Αυτό που αλυσοδένει την ανθρώπινη συνειδητότητα με τα χαμηλά πράγματα είναι το μπλέξιμο του νου με ζητήματα, υποθέσεις και απόψεις που είναι από φύση τους ασταθή. Το σώμα και τα στολίδια του, οι επιθυμίες και οι παγίδες τους, οι φιλοδοξίες και οι εγωκεντρικές προσκολλήσεις είναι βάρη που σέρνουμε και που ψαλιδίζουν τα φτερά του ανώτερου νου εμποδίζοντάς τον να ανυψωθεί στον έβδομο ουρανό.

Μια οργάνωση όπως την οραματίζεται η Διακήρυξη του U.L.T. γίνεται  πεδίο άσκησης για κάθε ψυχή που λαχταράει να επιλέξει το εξαιρετικό μονοπάτι  που χάραξαν οι Διδασκάλοι της Σοφίας. Εδώ, ο σπουδαστής συναντά προβλήματα και συνθήκες όπου μπορεί να εξασκήσει την καινούρια του δυνατότητα προσπερνώντας το προσωπικό και το ιδιοτελές. Χρόνια και ζωές προσπάθειας πρέπει οι εταίροι αναγκαστικά να περάσουν μέχρις ότου φθάσουν, μέσα από μικρές πράξεις προσφοράς υπηρεσίας,  σε  μια πλήρη παράδοση χρόνου, χρήματος και προσπάθειας που διαθέτουν. Θα πρέπει να περάσουν επίσης κύκλοι απαισιοδοξίας και αβεβαιότητας στους οποίους η παραπαίουσα ψυχή αναρωτιέται αν «η αιτία» το αξίζει όλο αυτό, και αν δεν θα έπρεπε να διαθέσει μερικά από τα υπάρχοντά της στην οικογένεια, στους φίλους και στο σπιτικό της.

Αυτός είναι ο λόγος που μερικοί σύντροφοι έχουν ξεφύγει από τον κύριο δρόμο δίνοντας σε άτομα εκείνα που ήταν αφιερωμένα στην ανθρωπότητα. Συνεχίζουν τον δρόμο τους, με τις παλιές τους επιθυμίες όχι εντελώς χαμένες, αφήνοντας το άρωμα ή τις προηγούμενες επιδιώξεις τους. Υπάρχει ακόμη ελπίδα γι’αυτούς. Μερικές ακόμη ενσαρκώσεις με μια ταπεινή ζωή, και το μάθημα θα αφομοιωθεί.

Αλλά σημασία έχουν τα εξής: δεν επιτρέπονται ανθρώπινες κρίσεις, επικρίσεις και ανασήκωμα των ώμων ακόμη και στην περίπτωση ξεκάθαρης αποτυχίας. Αυτοί που έχουν επικαλεσθεί τον (Ανώτερο) Εαυτό τους για να επιτελέσουν το έργο που πρέπει να γίνει μαζί με άλλους συντρόφους είναι άτομα που μοναδικός τους κριτής, σωτήρας, καταφύγιο, ησυχαστήριο και φίλος είναι εκείνος ο Εαυτός. Υποκλιθείτε σ’ αυτόν τον Εαυτό, και σταθερά, παρατηρώντας  με σεβασμό θα δείτε το φως του να δυναμώνει όλο και πιο πολύ.  Υπάρχει ο καιρός του έργου αλλά υπάρχει κι ο καιρός της παρατήρησης και της αναμονής.

 

 

Μια Επιστολή από το ULTτου Λος Άντζελες, Καλλιφόρνια

United Lodge of Theosophists

A VOLUNTARY ASSOCIATION OF STUDENTS OF THEOSOPHY

245 WEST 33RD STREET, LOS ANGELES, CALIFORNIA 90007, USA

                                                                                                                                                                                                    Ιούνιος 25, 2011

 

Αγαπητοί φίλοι και εταίροι,

Ο παρών κύκλος είναι ένα σύνθετο μίγμα διαμάχης, καιροσκοπίας και απληστίας, καθώς καινούριες σκέψεις και παλιά πρότυπα της ανθρώπινης συμπεριφοράς συγκρούονται, και ο ίδιος ο πλανήτης φαίνεται να εισέρχεται σε μια περίοδο βαθιάς αλλαγής και αναστάτωσης.

Για τους σπουδαστές της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ και του Ουϊλλιαμ Τζατζ, τέτοιες αντιπαραθέσεις ούτε ξαφνιάζουν ούτε ταράσσουν, αλλά είναι ζωντανά παραδείγματα ως προς το γιατί το έργο των συντρόφων της Θεοσοφίας – αυτών που έχουν ευθυγραμμιστεί με τη βαθιά ανάγκη «του Μεγάλου Ορφανού-Ανθρωπότητας»- είναι απαραίτητο.

Αυτό το έργο είναι συνάμα απλό αλλά και αρκετά βαθύ: πρόκειται για το αντίδοτο της απόγνωσης που η Θεοσοφία πρέπει να διατηρεί ζωντανό για όσους δυσκολεύονται να αντιληφτούν τη μεγαλύτερη σημασία του κύκλου, τη θέση τους μέσα σ’αυτόν και την απορία τους για το πώς μπορούν να βοηθήσουν εκείνους που υποφέρουν. Το United Lodge of Theosophists έχει ως αποστολή να στηρίζει αυτό το έργο και στις 25 Ιουνίου που είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Ρόμπερτ Κρόσμπι, προσκαλεί όλους τους συνεργάτες «να επιβεβαιώνουν τους κοινούς δεσμούς και να αναζωογονούν ό,τι ενσωματώνει το U.L.T.”

«Το Θεοσοφικό έργο δέχεται ότι όλα τα ανθρώπινα όντα είναι ψυχές σε εκδήλωση, ότι είναι ικανά να αποφασίζουν για τους εαυτούς τους και ότι, αργά ή γρήγορα, θα γνωρίσουν τις μεγάλες αλήθειες της Θεοσοφίας. Το U.L.T. είναι ο χώρος για όσους έχουν αποφασίσει να αρχίσουν τώρα.» (2)

Τι είναι αυτό που απαρτίζει έναν τέτοιο χώρο; Πώς μπορεί να λειτουργεί; Τι θα έκανε ένας τέτοιος χώρος; Σε απάντηση ο Ρόμπερτ Κρόσμπυ το περιέγραψε ως έναν χώρο όπου η ομοιότητα του στόχου, του σκοπού και της διδασκαλίας εξασφαλίζει «μια ενωτική πνευματική δύναμη που απορρέει από την αδελφότητα» και η οποία δεν χρειάζεται καμία άλλη εξουσιαστική αρχή. Ως προς τις δραστηριότητες αυτού του ενωτικού χώρου, πρόβλεψε τα εξής:

«… ανοιχτές συναντήσεις, δημόσιο έργο στο οποίο προεξέχει η Θεοσοφία και η αδελφότητα. Επικοινωνία μεταξύ των ομάδων ελεύθερη και συχνή. Συγκριτική των μεθόδων της εργασίας που εφαρμόζουν οι τοπικές ομάδες, αλληλοβοήθεια, εξυπηρέτηση του Μεγάλου Κινήματος προς όλες τις δυνατές κατευθύνσεις και η εφαρμογή του μόττο «Να είμαστε Θεόσοφοι: να εργαζόμαστε για τη Θεοσοφία.» (3)

 Η φύση αυτού του έργου είναι εμφανής: σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιαδήποτε γλώσσα και κάτω από οποιαδήποτε περίπτωση, το U.L.T. κατόρθωσε από το 1909 να εφαρμόζει μια βαθιά μελέτη των θεοσοφικών διδασκαλιών. Ακολουθώντας τις αρχές της διακήρυξης του U.L.T. και εστιάζοντας στα φώτα των «Τριών Θεμελιωδών Προτάσεων», οι σπουδαστές αποφασίζουν για το πώς θα ξεκινήσουν, θα συνεχίσουν και θα δυναμώσουν αυτή τη μελέτη. Στις διαλέξεις, στις δημόσιες συζητήσεις, στις ομάδες μελέτης, στα σεμινάρια και στα εργαστήρια, στις ερωτήσεις που γίνονται και στο νόημα του κειμένου, η συμμετοχή είναι συλλογική.

Ο προσωπικός νους ανησυχεί μόνο επιφανειακά: τα κείμενα είναι πολύ δύσκολα ή πολύ απλοϊκά, παλιομοδίτικα ή άσχετα με την προσωπική μας ανάγκη. Επίσης, καθώς η ορολογία της διδασκαλίας μπορεί να θεωρηθεί μια ξένη γλώσσα, απαιτεί μια επιπλέον προσπάθεια του σπουδαστή να συντονιστεί με το βάθος των ιδεών μάλλον παρά με τη μετάφρασή τους. Η κατανόηση έρχεται με τη μελέτη , την ακρόαση, την έρευνα, την σκέψη, τη συσχέτιση και την πείρα και αυτό που συμπληρώνει και ολοκληρώνει την σπουδή μας, είναι κυρίως αυτή η μάθηση να ευεργετεί τους άλλους. Αυτή η συνεργατική προσπάθεια απελευθερώνει την ψυχή και κρατά τη διδασκαλία ζωντανή, προστατευμένη από την προσοχή μας και την αναπτυσσόμενη συνειδητότητά μας σχετικά με το βάθος, τη χρησιμότητα και την πραγματικότητά της.

Μια τέτοια ανοιχτή έρευνα υποθέτει ότι κάθε νους είναι μοναδικός, και αντικατοπτρίζει διαφορετικές όψεις της διδασκαλίας. Η ομαδική εργασία δημιουργεί «ένα ζωντανό εργαστήρι» αλληλέγγυας υπηρεσίας, με τον μοναδικό «δάσκαλο» να είναι τα θεοσοφικά κείμενα και του καθενός η διαίσθηση και θέληση. Και ο σύνδεσμος μεταξύ των σπουδαστών δεν ανήκει σε κάποια οργάνωση αλλά βασίζεται σε αμοιβαία μελέτη και βοήθεια, και τα δύο να αναπτύσσουν ανεξαρτησία αλλά και να διαπλέκουν μια εσωτερική εξάρτηση και να καταλήγουν στον σχηματισμό ενός «πυρήνα παγκόσμιας Αδελφότητας».

Αυτός ο δεσμός και πυρήνας κρατάει την εσωτερική σύνδεση, συχνά αόρατη, μεταξύ όλων εκείνων που μελετούν Θεοσοφία, και αυτό οφείλεται στην επιλογή ή τη συνθήκη, μακριά από τα κέντρα εργασίας που το «εξωτερικό μάτι» τα ονομάζει «στοές». Κρατώντας αυτόν τον δεσμό αόρατο αλλά πραγματικό, εγκαρδιώνει αυτούς που είναι μόνοι, ενώ θυμίζει σε εκείνους που μελετούν μαζί την υπευθυνότητά τους προς το μεγαλύτερο σύνολο. Όλοι οι σπουδαστές, «οπουδήποτε και οποτεδήποτε βρίσκονται» αντιλαμβανόμαστε ότι η ίδια η διδασκαλία μας ωθεί, καθώς μελετάμε, να βάλουμε κατά μέρος τις προσωπικές μας τάσεις, να διευρύνουμε τις απόψεις μας και να συλλάβουμε το σύνολο και όχι μόνο τα εύκολα σημεία του.

Η μελέτη των γραπτών των Ε.Π.Μπλαβάτσκυ και Ου.Τζατζ – με συνέχεια, υπομονή και απόφαση – εξασφαλίζει έναν αποτελεσματικό τρόπο κατάλυσης της περιστασιακής μας ψευδαίσθησης. Η κατευθύνουσα δύναμη πίσω από τούτη την ανάπτυξη δεν είναι ούτε ένας εξωτερικός «γκουρού» ούτε μια προβλέψιμη συνταγή, αλλά προέρχεται από το δώρο του ανθρώπινου νου όταν μετασχηματίζεται στην πραγματική του ταυτότητα που είναι ο πνευματικός νους. Αυτή η σοβαρή αναζήτηση, ανοιχτή προς όλους, είναι το καθήκον και ο στόχος του United Lodge of Theosophists.

 

 Σημειώσεις:

     1. H Διακήρυξη:  https://theosophyblavatsky.gr/

     2.  The United Lodge of Theosophists: its Mission and its Future, 20-21  http://www.phx-ult-lodge.org/amission.htm

     3.  The Friendly Philosopher, 411  http://www.phx-ult-lodge.org/AFriend.htm

 

Το περιοδικό Τheosophical Movement εκδίδεται στο Μουμπάϊ της Ινδίας.

http://www.ultindia.org/index.html

Για τις εγγραφές και τις συνδρομές, ζητείστε πληροφορίες από το London ULT

Email: info@theosophy-ult.org.uk

Website: www.theosophy.ult.org.uk

 On line θα το βρείτε στο http://www.teosofia.com/TTM.html